23 Şubat 2013 Cumartesi

Sanki Nasreddin hoca ile karşılıklı tekila içiyordum




Klasik birbirimizi tanıyalım buluşmalarından biriydi. Hani karşındaki hoş ve güzelse oturmaya karar verdiğin ardından muhabbeti açarsa tanımak istediğin ve tanıştığında sevişmek istediğin bir yapısı vardı. Çok derin bir altyapısı yoktu, birleşip dünyayı kurtarmaya çalışmayacaktık veya boy boy çocuklarımız olmayacaktı, arkadaşlarını tanımak istemiyordum kaldı ki benim arkadaşlarımı tanımak isteyeceğini zannetmiyordum. Önden bir bira söylemiştim ve ardından sigara yakarak kuul görünmeye çalışıyordum. Elinde telefon bağıra çağıra yanıma oturdu. Hayatımda duymadığım küfürleri telefonda konuştuğu kişiye saydırıyordu. Bir erkekle konuştuğunu anlamıştım, anasından girdi babasından çıktı ardından akrabaları üzerinden bir daha girip telefonu kapadı garsona baktı ve tekila getir dedi. Korktum. Bir kere küfür eden hatun kişiler beni korkutuyor nedense, aptal salak şey v.b. kelimelerden öteye gitmesin bunların lugatı diye düşünüyorum. Öte yandan tekila ne lan , ben hiç dışarda tekila içmiyorum, içine su katılmış biralar güzel geliyer gözüme, niye tekila içmiyorum ki ben? bunları düşünürken
 'sana da merhaba mehmet' dedi kinayeli kinayeli.
 'merhaba' dedim ve ardından birayı fondipleyerek içtim. Ağzım burnum birbirine girdi, garsona döndüm
'bir tekila' dedim. Bende tekila içmeliydim. Ona döndüm ve
 'sinirliyiz bakıyorum' dedim.
 'Evet' dedi.
 'Ama çok küfür ediyorsun' dedim.
 'Çok da s.kimde' diyerek cevap verdi.
Çok hazırcevap bir hatundu. Sanki nasrettin hoca ile karşılıklı tekila içiyordum. Tekila shot ı da fondipledim. Kaşım seğirdi. Bir tane daha tekila istedim.
'uu çok hızlı içiyoruz bakıyorum' dedi
'gece uzun' dedim. telefonu gene çaldı ardından analı babalı küfürlerle dolu bir konuşma daha dinledim. Konuşma biterken dördüncü tekila yı içmiştim. Sarhoş değildim ama onun muhabbetini çekemeyecek kadar da ayık değildim. Ne derse hee haklısın dedim. Ardından kalktık. Gel beni taksiye bindir dedi. Sanki ata biniyorsun dedim kapıyı aç bin işte ne var diyerek cevap verdim. Mal mal suratıma baktı, işaretlerden hiç anlamıyorsun dedi. taksiye bindi ve gitti. İşaretlerden hiç anlamıyorum ben öte yandan ben niye hep bira içiyorum? tekila da güzel halbüse...

20 Şubat 2013 Çarşamba

Woodstock Kafası ve Zeki Müren Konseri


Efenim woodstock ı anlatan en iyi şey nedir deseler bu resim derim. O ne güzel kendinden geçerek dansetmektir öyle, zaten geçmişe dönebilsem yapacağım ilk şey bir zeki müren konserine gitmek ardından 1969 yılına woodstock festivaline yamanmak. Öyle hiç dünyayı kurtarayım hitleri öldüreyim gibi bir düşüncem yok görüyorsunuz. Bu arada resimdeki ablamız o sıralar 20 yaşında desek şimdi 60-65 yaşlarında falan olmalı tabi yaşıyorsa. Ah zaman ne acı bir şey böyle bir güzellik bile çürüyüp gidebiliyorken neye güvenebiliriz bu dünyada efenim.

Zeki Müren i de anmadan olmaz;


16 Şubat 2013 Cumartesi

Mehmet in Astronomlarla imtihanı

TAA UZAYDAN SİVAS MI BÜYÜK YOKSA KASTAMONU MU ONA BAKAN MEHMET


Eğer inşaat mühendisi olmasaydım ikinci olmak istediğim meslek, astronomi ve uzay bilimleri okuyarak bir astronom olmak idi. Ancak astronom olmanın türkiye de şimdiden zıplamaya başla seneye aya çıkarsın anlayışı ile benimsenmesinden ve okul bittikten sonra fazla bir yere gelemeyeceğimi düşünmemden dolayı bu mesleği seçemedim. Öte yandan bir toplum baskısı da mevcuttu aslında. Yani hangi annesi babası kaynı oğlunun mühendislik veya doktorluk okuması yerine astronomi okumasını ister? ben isterdim ama genel türk aile yapısı her mühendislik okuyan kişinin über insanlar olabileceği kanısını benimsediğinden dolayı (yanlış kanı) bir toplumsal baskı olarak okutulan bir meslektir mühendislik ve doktorluk. 

Astronomi bilimiyle ilgilenen insanların, astronomi ile uzaktan yakından alakası olmayan insanlarla, astronomiyi anlatmak adına sanki bir afrika yerlisine uçağı anlatır gibi konuşma şekline bürünmelerine çok gülüyorum. Bu durumu bir kaç sene boyunca 40lı yaşlarından sonra iki üniversite daha (evet eski bitirdiği üniversitelerinin üzerine) okuyarak astronom olan über bir akrabam sayesinde yaşadım. Haliyle az çok astronomi ile ilgilendiğimden dolayı meteor nedir gezegen nedir halley bisküit midir yoksa kuyruklu yıldız mı? gibi soruların cevabını verebilmeme rağmen ve az çok kendimi kültürlü addetmeme rağmen kendisi ile olan konuşmalarımda uçağın ne olduğunu anlamaya çalışan yerli durumuna çok düşmüşümdür. Hele bu 21 aralık mevzusu var ki sormayın. O günlerde malum herkes kıyamet geliyor hepimiz öleceğiz diye gezinirken bende her akl-ı selim insan gibi tabi ki bir b.k olmayacağını düşünüyordum ancak niye olmayacak konusuna şöyle adamakıllı bir cevap veremiyordum. Tek bildiğim oğlum foton kuşağı varmış işte ona giriyormuşuz bir kaç yüz senede bir daha öncede girmişiz zaten gene girceğimizden bir şey olmaz deyip kanal d haber yorumu yapıyordum. Neyse astronom akrabam ile konu 21 aralık a geldiğinde ben böyle dünyayı sallayan bir konunun ciddi astronomlar tarafından nasıl değerlendirildiğini merak ettiğimden dolayı kendisine sormuştum 
-nedir yahu bu 21 aralık mevzuu mayalar diyorlar takvimi bitiyor diyorlar birde foton kuşağına giriyormuşuz ondan diyolla 

-ahahah(böyle ince ince sen yerlisin ben godmode takılıyorum gülüşü) foton kuşağı nedir biliyor musun?

-hımmm haaa ımmm yok (evet foton kuşağı nedir bilmiyordum kanal de haberden anca foton kuşağını öğrenebilmiştim o yüzdeno an sınırlı astronomi bilgim sıfıra düşmüştü birden elinde sopasıyle tavşan avlayan bir yerli edası ile bakıyordum akrabama)

-ulan foton kuşağını bilmiyorsun yok ona gircekmişiz bıdı bıdı dıyorsun bak işin aslı şu (sonra 2 saat anlattı öyle bir anlattıki sanki üniversitede diferansiyel denklemler sınavına 5 kere ard arda girmiş gibi oldum kafamı aldı mıncıkladı yogurdu yogurdu üfledi bıraktı ama anladım az çok ) işte böyle mehmet anladın mı?

-hımm ha anladım evet evet (yarısını anlamıştım ve bu yeterlıydı) peki bu 21 aralık mevzu ciddi astronomlar tarafından nasıl değerlendiriliyor yani makalelerde dergilerde falan ne diyorlar

-değerlendirilmiyor. (çat! hazır cevap oluyor bir de bunlar)  Tüm dünyada en çok okunan saygın astronomi dergilerine üyeyim (ben oyungezer alıyorum arada) ve bu konuda hiç birinde birşey yazmıyor. Çünkü kimse sallamıyor. Gülüyoruz sadece (o an vay anasını astronomlar bizle t.şak geçiyormuş diye sinirlenmedim değil)

bu konuşmadan çıkardıklarımız hocam çok saygı duyuyorum bu adamlara çünkü herhangi bir meslekte mesela araba tamircisi, inş mühendisi, makine mühendisi, klimacı, kaptan, pilot kıl yün bu meslek erbablarıyla tanıştığımızda mesleği ile alakalı az çok tutarlı ve komik duruma düşmeden konuşabiliyorken astronomlarla bu imkansız çünkü bilgimiz o kadar sığ ki adamlar resmen artık istemeye istemeye bizi yerli durumuna koyuyor. Bunu en son habertürk te öteki gündem programında pelin çiftçinin bir astronom ve fizikçinin kendisine uzayı karadelikleri anlatırken düştüğü durumu izlediğimde gördüm. Adamlar konuşma düzeyini anaokul seviyesine çekmek zorunda kaldı. İşte bu yüzden saygı duyuyorum bu adamlara.

Neyse hepinize iyi geceler diliyor, kasyopeda, kutup yıldızı merkür uranüs neptün diye bir kaç astronomi terimi söyleyip zekamı belirttikten sonra kapatıyorum

6 Şubat 2013 Çarşamba

Umut edilen ve profiterol

İlk önce yazımıza ilham veren karikatürümüze bakalım;



Kiminin hayalleri başka birinin unutmak istedikleridir efenim. O yüzden insanları pek yargılamamak lazım. Kimisinin hayali sinek ilaçlama arabasının şöforu olmak olabilirken bir diğeri coca cola nın ürdün müdürü olmak isteyebilir öte biri de dünyanın en iyi pokemon avcısı olmak isteyebilir. Ben küçükken astronot olmak isterdim daha sonra ortaokula doğru bilgisayar mühendisi lise başlarında bir rock grubunda gitarist, lise sonlarında gene bilgisayar mühendisi ve ardından öss ye girip açıkta kalınca sadece hem mutlu olup hem para kazanabileceğim seve seve yapabileceğim bir iş hayali yandım durdum. Neyse çeşitli atraksiyonlarla inşaat mühendisi oldum falan fıstık hayat şöyle böyle devam ediyor. Konunun başı neydi unuttum. Hah şöyle ki eğer astronot olmak istiyorsanız ve millet bana ne der diye bu isteğinizi dizginliyorsanız hata ediyorsunuz. Açık açık bağırın mahalledeki bakkala üst kattaki menapoz teyzeye deli köpeği ile yaşayan o amcaya " ben astronot olacağım ulan ne kadar gülersen gül" deyin karşısına geçim sistemin. Memur olmak istemiyorum deyin nasa da çalışacağım deyin ne bileyim neyi istiyorsanız istekleriniz karşısında dimdik durun. Valla ben memnunum mesleğimden öyle bir yazmışım ki içimde astronotluk kalmış gibi olmuş. Ama türkiye şartlarında astronot olamayacağım gerçeğini daha ilkokul 3 te anlamış insanım ben. Çok ileri görüşlüydüm.
Bu arada profiterol ü çok iyi yapan bir hatun kişi arıyorum. Gelecekte evleneceğim insanın kriterlerini bire düşürdüm. İlgilinen bir boy bir bikinili fooğrafını üzerine profiterol dökülmüş şekilde bana gönderebilir.

4 Şubat 2013 Pazartesi

En Son Film İncelemeleri 2

The Impossible (2012) Mehmet Movie Database Puanı: 7.0
İncelemesi için dıklayınız.

Ted (2012) Mehmet Movie Database Puanı: 7.0
İncelemesi için dıklayınız.

Underground (2011) Mehmet Movie Database Puanı: 1.0
İncelemesi için dıklayınız.

Skyfall (2012) Mehmet Movie Database Puanı: 5.0
İncelemesi için dıklayınız.

Silent Hill: Revelation 3D  (2012) Mehmet Movie Database Puanı: 3.0
İncelemesi için dıklayınız.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...